Doa ku untukMu, ya Allah ya Tuhanku~

 

Maksudnya:

Ya Allah, sesungguhnya aku adalah hambaMu, 
anak kepada hambaMu, anak kepada hamba perempuanMu, 
ubun-ubunku di tanganMu, terlaksana ke atasku hukumanMu dan adil kehakimanMu terhadapku,
 aku memohon kepadaMu dengan setiap nama yang Engkau namakan dengannya diriMu, 
atau Engkau turunkan di dalam kitabMu, 
atau Engkau telah mengajarnya kepada seseorang daripada makhlukMu 
atau yang tersembunyi pada ilmu ghaib di sisiMu, 
jadikanlah Al-Quran penenang hatiku, cahaya di dadaku, 
penghapus kedukaanku dan penghilang kesusahanku. 

saat diriku sibuk dengan urusan dunia...
aku mula lupa akan yang Maha Esa...

ya Allah  ya tuhanku...
ampuni diri hambamu ini...
kerna aku lupa akan tuhanku...

ya Allah,
aku bersyukur kepadaMu ya Allah...
kerana dugaan yang Kau berikan padaku,
buatku kembali kepadaMu...

ya Allah,
berikanla aku kemaafan...
berikanla aku kekuatan...
berikanla aku pedoman...
berikanla aku ketenangan...
berikanla aku keredhaan...

ya Allah,
sesungguhnya susah untuk aku menerima,
susahnya untuk aku percaya
dengan apa yang dikatakan orang tentang diriku...
tapi aku percaya ya Allah,
Kau maha mengetahui...
hanya Kau saja yang tahu tentang perasaan hati ku ini...

ya Allah,
berikanla  aku keredhaan..
redha dengan segala kejadian yang menimpa diriku...
berikanla aku kesabaran...
agar aku sabar dalam menempuh dugaan dariMu...

ya Allah,
lindungila aku...
dari segala hasutan dan gangguan syaitan...
sesungguhnya aku hanyala  manusia biasa...
ya Allah lindungila aku...

ya Allah,
aku tahu sesungguhnya Dikau selalu di sisiku...
walaupun tika aku keseorangan,
Kau tidak pernah meninggalkanku...

ya Allah ya Tuhanku,
hanya Kau yang memahami hati ini,
hanya Kau yang mengetahui kesakitan ini...
ya Allah, 
berikanla aku petunjuk agar hati ini kembali ceria....

ya Allah,
berikala aku kekuatan,
saat ini aku amat memerlukannya...

ya Allah,
berikanla aku keredhaan,
saat ini aku takut akan kegagalan...

ya Allah,
berikanla aku cahaya keimanan,
saat ini aku takut iman aku goyah dengan dugaan...

ya Allah,
lindungilah hati ini dari hasutan syaitan,
saat ini aku lemah dan perlukan lindungan...

ya Allah tuhan seluruh alam,
hanya padaMu aku berdoa,
hanya padaMu aku memohon...

Ya Allah, 
bukakanlah ke atas kami hikmatMu
dan limpahilah ke atas kami khazanah rahmatMu,
wahai Tuhan Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.
Wahai Tuhanku, tambahkanlah ilmuku dan luaskanlah kefahamanku.
Wahai Tuhanku, lapangkanlah dadaku dan mudahkanlah urusanku 

Ya Allah, 
Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. 
perkenankanlah doa hambaMu ini...
amin amin ya rabbal alamin

 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment